Dus jij bent een Rotterdamse scholier.

Klik dan hier.

1. Wat is M010?

  • 📽️ Bekijk de intro-video

  • 📄 Lees over het project

  • 🤝 Wie zijn wij?


2. Meld je aan!

  • 🧍 Ik ben scholier – ik doe mee

  • 🏫 Onze school wil meedoen

  • 📆 Plan een kennismaking


3. Upload je creatie

  • 🖼️ Upload foto of kunstwerk

  • 🎙️ Deel je verhaal of audio

  • ✍️ Voeg tekst of weetje toe


4. Bekijk voorbeelden

  • 📸 Galerij: stickers & borden

  • 🎧 Luister naar scholieren-content

  • 🎨 Creatieve inzendingen


5. Workshop aanvragen

  • 🏫 Voor scholen: nodig ons uit

  • 👥 Workshop voor jou & je klas

  • 💬 Vraag 1-op-1 begeleiding aan


6. Ontdek Rotterdam

  • 🕰️ Verhalen & geschiedenis

  • 🏙️ Architectuur & de stad

  • 🌍 Cultuur & karakter


7. Wie doen er mee?

  • 🗺️ Bekijk de scholenkaart

  • 📚 Inzendingen per school

  • 🏅 School in de spotlight


8. Stel je vraag

  • Veelgestelde vragen (FAQ)

  • 📬 Stuur ons een bericht

  • 📱 Bel of DM ons


9. Nieuws & verhalen

  • 🆕 Laatste updates

  • 📝 Lees de blog

  • 📲 Volg ons op Insta/TikTok

🎤 Laat je horen in de stad!

Rotterdam is jouw podium. Jouw ideeën. Jouw verhaal.

Overal in de stad duiken ze op: stickers en borden met QR-codes en NFC-chips. Hou

d je telefoon erbij en ontdek kunst, weetjes, verhalen, vragen en creaties – allemaal gemaakt door scholieren zoals jij.

📍 Elk bordje is anders.
🎨 Elke plek vertelt iets nieuws.
📱 Alles komt van jullie.

Wil jij ook iets maken dat heel Rotterdam kan zien?
Meld je aan, upload je creatie of vraag een workshop aan op school.
Jij bedenkt het – wij helpen je het de stad in te brengen.

✅ Meld je aan!

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

🎨 Upload je creatie

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

🎥 Street Gallery  M010

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

💪 Workshops

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

🗺️ Wie doen er mee?

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

✉️ Stel je vraag

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

📢 Nieuws & verhalen

Missie en Visie

📘 Missie van project Scholier

 

Project Scholier versterkt burgerschap en participatie onder Rotterdamse scholieren door maatschappelijke thema’s op een creatieve en toegankelijke manier in het onderwijs te brengen. We bieden jongeren de tools én het vertrouwen om hun stem te laten horen, hun talenten te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en veerkrachtige stad.

 

 

🎓 Visie van project Scholier

 

Wij geloven in een Rotterdam waarin alle jongeren — ongeacht achtergrond of wijk — gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen tot betrokken, zelfbewuste en actieve stadsbewoners. Onderwijs speelt daarin een sleutelrol. Scholier slaat een brug tussen school en samenleving, zodat scholieren leren hoe zij met creativiteit, samenwerking en eigenaarschap een positieve impact kunnen maken op hun omgeving.

 

 

Wie zitten erachter?

Project Scholier is een initiatief van Stichting Missie 010, een Rotterdamse organisatie die zich inzet voor de digitale weerbaarheid en ontwikkeling van scholieren. Missie 010 legt een stevige basis op het gebied van digitale geletterdheid en digitaal welzijn. Ze belichten zowel de kansen als de risico’s van de digitale wereld en leren leerlingen kritisch kijken naar hun digitale identiteit. Door middel van educatieve programma’s en creatieve interventies koppelt Missie 010 de stad actief aan de digitale samenleving.

 

Daarnaast werkt Scholier samen met de Rotterdamse tak van Stichting Meestert, een sterk netwerk van betrokken mannelijke leerkrachten in het basisonderwijs. Stichting Meestert stimuleert meer mannelijk rolmodelschap in de klas en brengt regelmatig ideeën, projecten en methodieken in om het onderwijs te versterken.

 

Met de gebundelde krachten van Missie 010, het netwerk van Stichting Meestert en een toegewijd team van onderwijsprofessionals, ontwerpers en digitale makers bouwen wij met Scholier aan een weerbare, bewuste en digitaal vaardige generatie Rotterdammers.

Waarom Scholier

🧭 Maatschappelijke relevantie.

 

Project Scholier sluit direct aan bij stedelijke beleidsdoelen van de gemeente Rotterdam op het gebied van onderwijs, jeugd en participatie. Zo draagt het project bij aan de ambities uit het Beleidskader Onderwijs 2023–2026, waarin het versterken van gelijke kansen, actief burgerschap en talentontwikkeling centraal staan. Ook past Scholier binnen de uitgangspunten van de Rotterdamse Jongerenstrategie, waarin jongeren worden gezien als mede-eigenaar van de stad en gestimuleerd worden tot actieve deelname aan de samenleving.

 

Door maatschappelijke thema’s op school bespreekbaar te maken en jongeren letterlijk een zichtbare plek in de stad te geven (via workshops en interventies in de openbare ruimte), bevordert Scholier eigenaarschap, betrokkenheid en positieve identiteitsontwikkeling bij scholieren. Het project versterkt daarmee de verbinding tussen school, wijk en stad — en draagt bij aan een inclusiever en veerkrachtiger Rotterdam.

Doe mee!

.

UITLEG 

Zij kiezen een locatie, maken educatieve of kunstzinnige content en plaatsen hun eigen bordje op die plek.

Zo verandert Rotterdammers.

Loop. Scan. Kijk. Leer. Denk.

Welkom in Scholier, de stad zoals je die nog nooit hebt bekeken.

Content uploaden

Workshops

Rotterdam door de ogen van onze leerlingen.

Workshop: Rotterdam door de ogen van de leerlingen

Wat betekent Rotterdam voor de jongeren die er elke dag doorheen fietsen, lopen en leren? In deze interactieve workshop geven leerlingen uit groep 8 van Rotterdamse basisscholen zelf het antwoord.

In twee uur tijd duiken de leerlingen in hun Rotterdam. Ze maken digitale content over onderwerpen die hen aanspreken: kunst, cultuur, geschiedenis, aardrijkskunde, muziek — of iets totaal anders. Alles mag, zolang het over hún stad gaat.

Tijdens de workshop maken ze kennis met verschillende bewerkingsprogramma’s en leren ze hoe ze eenvoudig hun content kunnen uploaden naar onze website. Ze ontwerpen hun eigen sticker mét QR-code en NFC-chip, die linken naar hun werk. Zo komt hun verhaal misschien wel terecht op een echt Scholier-bord ergens in de stad.

De stad als klaslokaal, de leerling als maker.
Een unieke mix van creativiteit, digitale vaardigheden en verbondenheid met de stad.

Scholieren Urban Walk

Urban Walk – Ontdek de Stad met Groep 8!

🚶‍♀️ Educatieve wandeling voor Rotterdamse basisscholen 🚶‍♂️
📏 Afstand: ca. 4 km | ⏱️ Duur: ca. 3 uur

Rotterdam wordt het klaslokaal!
Tijdens de Urban Walk gaan leerlingen uit groep 8 op ontdekkingstocht door het hart van de stad. Samen met hun klas lopen ze een route langs iconische gebouwen, kunstwerken en monumenten, terwijl ze onderweg van alles leren over de geschiedenis, architectuur, techniek en het burgerschap van Rotterdam.

Elke stop langs de route biedt iets bijzonders: van verhalen over het bombardement tot uitleg over de techniek achter bruggen, schepen en wolkenkrabbers. Soms zelfs met echte demonstraties of interactieve momenten.

Deze wandeling is niet alleen leerzaam, maar ook creatief en actief – een feestelijke afsluiter van het schooljaar en een mooie manier om samen vooruit te kijken naar de stap naar de middelbare school.

De Urban Walk: leren met je voeten in de stad!

Dit is onze stad!

Dit zijn wij op straat!
Leerlingen laten zich zien en horen!

Ivoorbeelden

Scholen

📲 Neem contact met ons op, via  Whats app  of stuur een Mail

Buurtbewoners/Organisaties/Ondernemers.

📲 Neem contact met ons op, via  Whats app  of stuur een Mail

 

Vrijwilligers en Partners

📲 Neem contact met ons op, via  Whats app  of stuur een Mail

Gemaakt met ❤️ in Rotterdam

Nog enkele plekken beschikbaar voor schooljaar 2025-2026!

Wil jij met jouw groep 8 meedoen aan de workshop “Rotterdam door de ogen van de leerlingen”?
Voor het schooljaar 2025-2026 zijn er nog een paar plekken beschikbaar.

📲 Neem contact met ons op,

via  Whats app  of stuur een Mail. .

 

Wacht niet te lang – vol = vol!

  Contact 

#FFD600